Jag lever..

Nu ar vi antligen framma i Pune och har borjat komma pa plats..

Resan var lang, jobbig o jag har nog aldrig varit sa trott i hela mitt liv.. gladjen var dock total nar vi klev pa planet i Istanbul for att flyga i narmare sex timmar innan landning i Mumbai o vi upptacker att alla har en egen skarm dar man kan kolla film, lyssna pa musik, spela spel osv.
Nar vi val landade pa Mumbais flygplats hann vi knappt komma ut darifran innan kulturskillnaderna borjade hagla.. Indinerna bar vara vaskor, vare sig vi ville eller inte.. sedan tyckte de att 50 dollar var en rimlig summa for oss att betala for dessa hundra meter.. nagot vi vagrade.. oss tjejer lat de vara men killarna var de pa, de var arga o upprorda.. vaskorna packades in i bussen som skulle ta oss till varar lagenheter o vi alla satte oss ned.. Indinerna foljde md in i bussen o gav inte upp, de skulle ha sina pengar.. det fick en slant men inget i narheten av sina 50 dollar. Obehaget vaxte o jag ville mest vanda om hem till Sverige..
Men bussresan tog fart, resan som jag hade forestallt mig skulle innehalla nagra timmars somn pa en bekvam o frasch buss o ett helt dubbelsate for sig sjalv.. istallet ar det en liten buss av modell aldre, dorren ar trasig o flyger upp hela tiden, trafiken ar helt galen.. de bara kor, o tutar, kor o tutar.. trottheten tog dock over sa somn blev det..
val framme gjorde jag en snabb check sedan sov jag annu mer.. kvallen spenderades pa ett cafe o sedan i lagenheten med lite mys..

idag har vi haft guidadtur da vi akt en massa Riksha (sma taxi pa tre hjul o utan dorrar), vi har shoppat indiska klader o atit lunch tillsammans allihopa.. sedan sklle jag o Sofia ut o ga, vi hade hort att det skulle finnas motionsspar i bergen.. sa upp dar o vi gick o gick, i en valdigt blandad terrang, men vackert var det.. helt plotsligt kande vi att vi inte riktigt visste vart vi skulle ga, da kom det fram en snall dam o undrade vart vi skulle, vi forsokte forklara o enligt henne var det jattelangt, sa hon stoppade in oss i hennes bil o skjutsade oss halva vagen.. haha.. sedan visade det sig att det inte var sa langt.. vi kom bara inte riktigt ner fran berget dar vi planerat.. haha!

Annars ar allt bra, jag btycker vi ar ett harligt gang o jag tror vi kommer fa tre fantastiska manader.
Maten vi far i lagenheten ar an salange bra.. kul att prova massa nytt!
Lagenheten haller ingen vidare standard, men det duger. Vi ar fyra tjejer som sover i samma rum, pa varsinn madrass.. mycket mer plats an sa finns inte.. sedan ar det ett sovrum till, kok, vardagsrum, balkong, dusch o toalett, en vanlig o ett hal.. duschen ar kall o varmvatten kan vi halla upp i hinkar.. sa det blir till att osa.. men det finns en viss charm med det hela..
Igar kvall upptacktes en odla i det andra sovrummet, ackligt!
Trafiken ar som sagt galen, det ar bilar, rikshas, mopeder o bussar overallt.. det kor hur som helst o tutar hela tiden.. att korsa en gata ar ett projekt i sig..
Det ar varmt o skont har nere, riktigt behagligt!
Jag mar bra och trivs har..
Skriver snart igen o ska forsoka ladda upp lite bilder..

/Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0