1 månad kvar

1 månad kvar, sen anländer jag till Sverige, och förhoppningsvis till våren..:)
Är tillbaka i Pune nu iaf, för några veckors praktik innan vi får lov att åka hem!!
Denna veckan är vi på ett rehabiliteringscenter för alkohol- och drogmissbrukare. Vi ska hinna med några dagar i red light district, en vecka i Hyderab, besök i en by långt bort med mera.
Semstern då, startade en kväll på en buss..
anlände till södra Goa, till Belaium, tidigt på morgonen efter att först ha blivit körda till fel hotell, verkligen helt fel.
Belalium är dock inget att rekomendera, det var knappt nått folk och inget bra helt enkelt.
vi åt iaf middag på stranden vår första och enda kväll där..
sedan bar det vidare till Palolem, också i södra.. där bodde vi i en bungalow en natt, var på båttur och såg delfiner och tog det lugnt..
men vi tröttnade på det lugna och drog upp till norra Goa och checkade in på Chalston beach resort i Calangute, där bodde vi resterande nätterna. Norra Goa bjöd på sol, bad, god mat, dryck, lite fest, en krokodiltur, en tur där vi red på och badade med en elefant, mycket shopping blev det, bland annat på två marknader, var även på ett par andra stränder än vår egen, hyrde vespa o körde i vänstetrafik. sista dagarna dök lite annat folk ur gruppen upp så då umgicks vi lite med dem.
del av hotellet
Maret, Josse och jag på Kamaki i Baga, ett uteställe på bargatan där.
varje eftermiddag kom det kossor på besök till stranden, de stannade en stund sedan gick de vidare..
Indien ÄR ett konstigt land, på många sätt o vis. detta är ju bara ett bevis.
elefanten laddade upp med vatten i snabeln och sedan fick vi oss några ordentliga duschar..
jag o Sofia på båten, femstycken krokodiler såg vi!!:)
i poolen vid hotellet..
hotellområdet var väldigt stort, fanns en pool och det låg precis vid havet..
helt perfekt!! sen att det kostade lite mer än vad våra studentplånböcker klarar av,d et är en annan femma. (Tack mormor och morfar, eran gåva kom väldigt lägligt).
födelsedagsmiddag för Maret och Nina.. jag o söta systrarna Öhrman..:)
Emma, Wanjiru, Sofia, Matilda och Karolina på Thalassa, en grekisk restaurang med helt underbart god mat!!
Anjuna beach dit jag o Sofia åkte sista dagen..
Nu stänger det strax här.. lite bilder och lite text blev det iaf, så ni vet vad jag har för mig!!
Pussokram
Vi ses snart!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0