hej o hå..

livet i Indien rullar på, ibland känns det som en evighet tills jag får komma hem och pussa på min prins, men vissa stunder så känns det som tiden bara springer iväg.. det har redan gått mer än en vecka sedan vi kom tillbaka från semstern..
Hela förra veckan spenderades på Muktangan, ett rehabiliteringscenter för alkohol- och drogmissbrukare. Vi fick väldigt mycket information i form av små föreläsningar, vi fick träffa en del klinter och prata med dem, vi fick vara med på ett par ceremoniner, bland annat då före detta missbrukare kommer tillbaka och firar ett nytt år som drogfri, får medalj och berättar om sitt liv. Vi fick också träffa ett gäng kvinnor som varje dag bakar hundratals chawpotty bröd till de intagna. som jag förstod det kan detta bl.a vara fruar till de intagna.
Här nedan försöker jag mig på att baka ett bröd. (det är sådana här bröd vi i stort sett dagligen får till middag).
Vi hade även lite yoga, fick vara med på inskrivningssamtal, läkarbesök, gruppterapi och art terapy.
här är jag på takterassen..
här är min teckning som jag målade under art terapin.. fin va?:)
Denna vecka kom det en journalist och en fotograf till Muktangan, så vi har varit med i DNA här i Pune..:)
I torsdags fick vi vara lediga, så dagen spenderades självklart vid poolen..:)
Söndag, idag och imorgon skulle vi enligt schema besöka en organisation i red light distirct. Men i lördags kväll träffade vi vår handledare som bad om ursäkt o sa att det blivit fel, organisationen är stängd på söndagar så vi kan tyvärr inte åka dit. ett mindre jubel avbryt, hon bad om ursäkt igen men vi sa att det gör ingenting. Så även den dagen spenderades vid en pool, o kvällen bjöd på fajitas och rödvin på hard rock café. Sedan blev det shopping, vågar inte säga hur många väskor jag köpte eller vad de kostade, har en mamma och pojkvän som kommer bli tokiga då.. haha!!
Idag har vi iallfall varit på Saheli Sangh i red light district. Först fick vi en väldig massa information om prostitution, sedan fick vi gå runt och bara se oss omkring och prata med vissa kvinnor. Deras situation är helt ofattbar, det är så hemskt att det inte går att ta in, trots att man står där, mitt i deras dagliga liv och verklighet. Vi ska dit imorgon också. Börhar inte frrän 11.00, skönt!
Jag o Sofia har köpt gymkort och kör numera stenhård träning inför hemkomsten. Dock kommer vi vara ute ur Pune ganska mycket vilket är synd, men vi gör så gott vi kan.
På onsdag morgon sak vi ta tåget till ingenstans. Någon by långt bort. Där ska vi spendera tre nätter. Detta ska bli otroligt spännande, speciellt då vi en utav nätterna ska sova hos en familj.
Det var nog allt för nu!!
Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0