här kommer uppdateringen!!

Här kommer en utförligare uppdatering från de senaste typ två veckorna..
den 16 februari tog vi tåget till Mumbai.. bara tågresan i sig var ju en upplevelse.. det var trångt och efter fyra timmars resa hade jag ganska ont i rumpan..
genom tåg fönstertsåg vi bl.a helt fantastiska vyer.. se bara..
väl framme i Mumbai checkade vi in på Police Guest House.. Tryggt o bra..:)
första dagen var vi lite turister och det blev lite shopping och bio.
här är jag utanför Gateway of India..
vi hittade sushi till lunchen och lyckan var total..:)
nästa dag åkte jag och Sofia till en strand inne i Mumbai, vattnet är äckligt så att bada var inte att tänka på, men vi ville sola lite. men Indierna lät oss inte vara ifred så vi gick därifrån efter en stund..
vi tog en sväng på strandpromenaden istället..
på eftermiddagen var vi på guidad tur till Asiens största slum, Dharavi. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Eller det var ju smutsigt o hemskt.. men det finns små affärer, restauranger och "fabriker". de arbetar bl.a med återvinning och de gör läder där ute. I slummen bor 1 miljon människor. det är som en egen liten stad där ute.
Fredagen tillbringades med en båttur ut till Elephanta Caves. Där fanns fem olika grottor att besöka och vilda apor som sprang omkring. En helt fantastisk ö!!
sista dagen tillbringades med Shopping och besök vid en moské.. moskén ligger ute i vattnet och det var hur mycket folk som helst.. påvägen ut dit låg det massa människor utan armar eller ben och tiggde pengar, det satt också helt ensamma barnmed en liten skålatt lägga pengar i framför sig.. så fruktansvärt att se.
Hade några härliga dagar i Mumbai men när det var dags att lämna staden så kändes det bra, jag var mätt på Mumbai. Vi tog tåget söndag eftermiddag till en stad som heter Thane. Där checkade vi in på hotellet Tip Top Plaza.. vår handledare hade sagt till oss innan att "there's no tip top about it".. men det var det. Riktiga sängar, varmvatten i duschen, room service. Från madrasserna i Pune till detta, riktig lyx!!
I Thane var jag sjuk och fick besök av en läkare som kom till hotellet. Jag var även på läkarens mottagning ett par gånger. Fick medicin i blandade färger så nu mår jag bra!!
på läkarmottagningen, får tabletter ihop plockade.. liiite skillnad från Sverige.. Haha.. fick även hämta utan en utan medicinerna på "apoteket" med hjälp av ett handskrivet recept..
I Thane besökte vi en organisation som heter IPH.. eftersom jag var sjuk missade jag två dagar, men jag var bl.a med när vi besökte ett mentalsjukhus och fick vara med på ECT behandling (elchocker i hjärnan), det var ritkgit häftigt..
I ett köpcenter i Thane hittade vi lösgodis..:)
man kunde också köpa glass, speciell glass.. de tog glassen och massa tillbehör och blandade ihop allt på en kall platta, innan det lades i strut eller bägare.. gott!!:)
Lördag kväll kom vi tillbaka till Pune med buss, ganska mycket bekvämare än tåg..
Dagen efter slog vi påstort med fest, på en söndag..
vi tycker själva att vi är ganska söta jag o Matilda..:)
På fredag kväll bär det av med nattbuss till Goa för två veckors semster..:D
Ta hand om er där hemma!!
Jag saknar er!!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Underbara bilder, himla kul att se vad du är med om. På ett kort ser det ut som en ficktjuv kollar in din väska, men jag förmodar att du klarade dig tack vare fågelskiten i håret.ha ha.

Ha det nu så gott i Goah

Kramar från pappsen

2011-03-03 @ 20:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0